24. kapitola

15.08.2011 18:42

 

Pomaly som prešla cez obývačku, kde prekvapivo nik nebol, k zadnému vchodu. Chcela som ísť do záhrady na čerstvý vzduch, kde by sa mi iste dobre premýšľalo. No to by nebolo ono, keby mi do toho niečo neprišlo.

„Minie,“ šepol niekto za mnou. Pri Dereckovom hlase mi až podskočilo srdce. Otočila som sa a zbadala ho, ako stojí vo dverách. „Pýtala si sa na mňa, tak som prišiel.“

„Ako...“ chcela som sa spýtať, no skočil mi do reči.

„Vedel som to. Vedel som, že chceš, aby som bol pri tebe. Cítil som to.“ Dereck sa pri tom usmieval a stále sa ku mne približoval. Cítila som jeho vibrácie spolu s jeho neuveriteľne nádhernou vôňou. Nemohla som sa ani pohnúť, pretože ak by som tak urobila, asi by sa mi zatočila hlava. Ach, Dereck... Urobil ku mne ešte jeden krok a chytil ma za ruku. „Damien povedal, že by bolo dobré potrénovať s krídlami a ovládaním znakov. Čo ty na to, keby som ti s tým pomohol?“ opýtal sa.

Bez toho, aby som si spomenula na to, čo som si predtým povedala, som prikývla. „Budem rada.“

A to som si chcela dať s chalanmi pokoj!

„Tak teda poď,“ povedal a potiahol ma za ruku, „zabezpečím ešte, aby nás nik nevidel.“ Keď som sa na neho nechápavo pozrela, dodal: „Uvidíš.“ Fajn, pred chvíľou som zistila toľko vecí, o ktorých som si myslela, že neexistujú, takže toto by ma nemalo prekvapovať. Ale aj tak – Dereck je niečo ako čarodejník, takže iste dokáže všelijaké veci. Veď kto by dokázal dať oheň do bubliny z vody?

Neisto som kráčala za Dereckom. Ešte stále sme sa držali za ruky. Keď sme zastali, Dereck sa odo mňa vzdialil a začal skúmať vysoké živé ploty.

„Čo to ideš robiť?“ opýtala som sa ho.

„Vieš, bol by som nerád, ak by nás tu niekto videl. Preto vytvorím okolo záhrady a nad domom niečo ako ochrannú zónu, cez ktorú človek neuvidí- teda... uvidí, ale nie nás, len prírodu.“ Dereck sa pri tom šibalsky usmieval, takže mi to pripadalo ako jednoduchá vec. Pre neho áno.

Zdvihol ruku a dlaň namieril na vrchol vysokých tují. Zatvoril oči a sústredil sa. Okolo očí sa mu zrazu objavili modrofialové znaky okolo očí – ťahali sa spod očí až nad obočie. Dereck s nimi vyzeral nádherne. Otáčal sa dookola a pri tom mal stále zatvorené očí. Z ruky mu už nevyžarovala žiadna žiara, no aj tak som cítila, že Dereck niečo robí. S rukou pred sebou sa pomaly otáčal okolo vlastnej osi. Zastal predo mnou a pousmial sa. „Hotovo.“ Otvoril oči a poobzeral sa okolo seba.

„Páni...“ vydýchla som.

„Nuž, aspoň teraz som rád, že nie som obyčajný chalan.“ Dereck mykol plecom. Asi ma pochopil trochu zle. Tým slovom som myslela niečo úplne iné.

„Nepovedal si mi, že aj ty máš nejaké znaky,“ obvinila som ho.

„Nemali sme čas preberať takéto veci. Naučil som sa svoju moc kontrolovať, takže ich na mne zbadáš len občas. Ale mám strach, že tebe z toho čela a z rúk nezmiznú, ak sa budeme flákať,“ pripomenul mi, no ja som sa nedala.

„Každý človek... bytosť... má niečo charakteristické? Tak, ako anjeli majú to, čo ja?“ Dereck na moju otázku reagoval len prikývnutím.

„Je to vlastne niečo ako poznávajúci znak,“ dodal. „Minie, dva dni je naozaj krátka doba, nemôžeme sa zabavovať.“

„Dobre,“ odsekla som. „Len som chcela zistiť ešte trošku viac.“ Založila som si ruky na hrudi a čakala, čo budeme robiť.

„Na to budeme mať čas neskôr. Aj tak – ak by ti niekto dnes povedal ešte zopár faktov, asi by ti z toľkých informácii praskla hlava.“ Dereck sa na mne zjavne zabával, no mne do smiechu nebolo. Naozaj som o ňom chcela vedieť oveľa viac!

 

„Pokús sa zamaskovať tie znaky,“ vyzval ma Dereck. Nechápavo som sa na neho pozrela, pretože som nevedela, čo robiť. Každý hovorí o tom, že sa to dá ovládať, ale nik nepovie ako. Der si povzdychol. „Pozeraj.“ Ukázal na svoje znaky okolo očí. O malú chvíľu začali blednúť, až sa úplne stratili. Nebolo vidieť ani obrysy. A toto by som mala vedieť aj ja. Pozrela som sa na svoje špirálovité znaky na rukách a len neveriacky pokrútila hlavou. To je nemožné.

„Mmm, ja to neviem.“

„Chceš mi povedať, že je také ťažké sa sústrediť?“ opýtal sa. „Minie, je to jednoduché...“

„Ako?“ Pristúpil ku mne ešte bližšie a dotkol sa mojej ruky, ktorou som hneď uhla. „Prepáč,“ šepla som a pozrela sa mu do tváre. Chápal ma a chápal aj to, že teraz nie som celkom v poriadku. Ešte raz sa pokúsil sa ma dotknúť, čo sa mu podarilo. Jemne som sa zachvela, pretože ten dotyk bol ako elektrický šok. Predtým som nič také necítila. Je to to spútanie? Bolo mi to jedno, pretože som sa pri ňom cítila naozaj úžasne. Až na to, že mi srdce vynechalo zopár úderov a potom sa znova rozbúchalo – oveľa rýchlejšie ako obyčajne.

„Dobre, tak teraz zatvor oči a uvoľni sa. Musíš chcieť, aby tie znaky zmizli, stratili sa z tvojej pokožky. Poď na to.“

Urobila som to, čo povedal. Poslušne som zatvorila oči a snažila sa uvoľniť. No to sa pri ňom nedalo, ešte stále sme sa držali za ruky. Neustále som myslela na to, že je vedľa mňa.

Prosím, zmizni! Zmizni... – prosila som v mysli, no pravdepodobne neúspešne, keďže Dereck prehovoril a vôbec to neznelo tak, žeby sa mi to podarilo: „Musíš sa viac snažiť.“ Otvorila som oči a venovala mu jeden z tých hnusných pohľadov.

„To sa ti ľahko povie,“ odsekla som a založila si ruky na hrudi. Pozrela som sa na tie – teraz prekliate – znaky. Mohlo by to fungovať aj jednoduchšie.

„Asi si sa nesnažila.“

„Dereck, ale to nejde, ak sa ma držíš,“ priznala som. Pozrel sa na mňa so zdvihnutým obočím a chcel sa zasmiať, no našťastie sa ovládol. Odstúpil odo mňa a vzdychol.

„Dobre, takže to skúsiš ešte raz. Musíš sa uvoľniť sa uvoľniť a nemyslieť na nič iné. Uvidíš, nie je to ťažké.“

„To sa ti ľahko hovorí, keď to už vieš.“ A bola to pravda! Viem, že ja to niekedy tiež poviem, ale teraz to je pre mňa sakra ťažké.

„Aj ty sa to naučíš. No, skús...“

Znovu som zatvorila oči a zhlboka sa nadýchla. Teraz sa to musí podariť. Prestala som myslieť na to, že sa na mňa Dereck ešte stále pozerá a že stojí predo mnou. Cítila som však jeho prítomnosť a jemné a príjemné vibrácie, no kašľala som na to. Derecka som úplne vytlačila zo svojich myšlienok a sústredila sa na znaky. V mysli som si stále premietala obraz Derecka, ako mu miznú tie znaky. Predstavila som si, že aj tie moje znaky takto pomaly miznú. Sústredila som sa na podivnú silu, ktorú som pociťovala práve na rukách a na čele.

Dereck zrazu od prekvapenia vydýchol, takže sa to muselo podariť.

„Úžasné!“

Otvorila som oči a zbadala jeho prekvapený výraz v tvári. „Tak?“

„Zmizli. Podarilo sa ti to. A nemyslel som si...“ Skočila som mu do reči: „Podarilo sa nám to. Nám obom,“ opravila som ho.

„... nemyslel som si, že sa ti to podarí už na druhý raz.“ Uškrnul sa. „A môžeš za to len ty, Minie.“

„Ďakujem ti,“ šepla som.

„Ešte neďakuj, neskončili sme,“ pripomenul mi. „Máme na to len dva dni a ja naozaj pochybujem, že sa naučíš znaky a krídla kontrolovať. Musíme na tom pracovať celé dva dni.“ Dereck si povzdychol a posadil sa na zem. Slnko mu svietilo priamo do očí. Prižmúril, aby ma videl. „Tak, skús niečo sama. Bez toho, aby som ti povedal, čo máš robiť. Napríklad niečo s krídlami.“

„Dereck, veď vieš, že v tomto som úplný jeleň.“

Zaškeril sa. „Veď práve preto!“ chcela som nejako namietať, no namiesto toho som sa naňho pozrela s otvorenými ústami. Toto mi nemôže robiť.

„Ty si proste beznádejný prípad, Minie. Myslel som si, že budeš aspoň trošku samostatná, no ako vidím, budem ti musieť pomôcť. Najskôr začneme teóriou, dobre?“ prikývla som na jeho otázku. Der sa pomaly posadil na trávu a ukázal na miesto vedľa seba. „V tvojom prípade by som si na to radšej sadol,“ zasmial sa. Nasledovala som ho a prisadla si k nemu. Dereck si dal ruky za chrbát ďalej od seba. Vystrel sa, zaklonil hlavu a zatvoril oči. Slnečný lúč, ktorý mu dopadal na tvár, robil jeho tvár krajšou. Lepšie boli vidieť jeho nádherné rysy tváre. Mala som nutkanie ho pohladiť, no niečo som si predsa sľúbila...

Radšej som sa pozrela inde. „Môžeš začať hovoriť, počúvam ťa.“

„Anjeli sú v tomto svete odlišní než niekde v nebi. Ty svoje krídla ovládať môžeš, no anjeli v nebi nie. Tí tie krídla majú stále.“ Zvláštne, že mi to Damien nespomenul. „Preto sa musíš krídla naučiť ovládať. Znaky sú v porovnaní s týmto vážne ťažšie.“

„Som zvedavá,“ zamrmlala som potichu.

„Vážne! Tak skúsiš to, dobre? A stavíme sa o... o niečo, že sa ti to podarí už na prvýkrát. Môžeme sa staviť napríklad o večeru. Ak sa ti to podarí hneď, platíš ty, lebo neveríš.“

„Dobre,“ zasmiala som sa. Otvoril oči a hneď ich prižmúril.

„Tak sa snaž. Fajn, zatvor oči. Teda ak chceš.“ Chcela som sa pozerať na jeho reakciu. Chcela som vedieť, ako bude reagovať na moje krídla. On ich už videl, no ja nie. Toto by mohlo byť zaujímavé. A je mi jedno, či sa to podarí hneď alebo až potom. No predsa som tie oči zatvorila. „Teraz sa sústreď na svoj chrbát. Mala by si cítiť niečo podobné ako pri premene.“ Skúsila som to, no nič také som necítila. „Sústreď sa...“ pripomenul. Jeho hlas už bolo počuť bližšie pri mne. „Nedaj sa ničím rušiť a ani rozptýliť.“

„Dereck!“ Nech som sa ho akokoľvek snažila vytlačiť zo svojej mysle, nešlo to, pretože som už aj počula, ako dýcha. Zaťala som zuby.

„Skúšaj to ďalej.“

„Nie.“

„Musíš.“

„Nemusím.“ Nedá sa to, tak nech sa s tým zmieri.

„Minie, počúvaj ma. Ak to nepôjde podobrotky, tak to pôjde inak.“ Dostala som také nervy, že som sa až začala chvieť. Prečo mi nevysvetlí, ako to urobiť? A že to je ľahšie ako ovládanie znakov. No to isto! „Pokojne.“

„Dosť,“ povedala som naštvane. Na čele a rukách som pocítila mravčenie. Pravdepodobne znaky...

Zrazu som na rukách cítila nejaký dotyk. „Už si na dobrej ceste, Min.“ Tak s tými znakmi som pravdepodobne mala pravdu.

„Ja tie krídla necítim,“ šepla som. „Neviem to, nedokážem to!“

Otvorila som oči a nešťastne si povzdychla. Len so mnou stráca čas.

Zrazu urobil krok ku mne a ruky priložil na moje líca. „Tak to skúsime inak.“ Spýtavo som sa na neho pozrela. Nereagoval nijako, len sa ku mne priblížil ešte viac. Sklonil hlavu a všimla som si, že okolo očí sa mu znovu zjavili jeho znaky.

„Ako...?“ Nestihla som sa ho opýtať, ako to chce dokázať, pretože ma umlčal. Umlčal tak, že ma pobozkal. Už som sa nemohla sústrediť na nič iné, než na neho a jeho úžasnú vôňu. Ruky som mu priložila na hruď a chcela ho od seba odtlačiť, no držal ma tak pevne, že som to ihneď vzdala.

Naše pery zostali bez pohybu, Dereck sa vôbec nehýbal. Až neskôr som pochopila prečo.

Telom sa mi začala šíriť horúčava. Bolo to také isté ako pri mojej premene. Už som len čakala niečo nepríjemné ako vtedy. Na tú príšernú bolesť nikdy nezabudnem. Ale teraz sa nič také nedialo.

Keď sa Dereck odo mňa odtiahol, chrbát ma máličko zabolel a cítila som, akoby za mnou niečo bolo.

Dereck zrazu vydýchol od úžasu: „Páni...“

„Ja neviem, čo sa to dialo,“ priznala som. „Ale pripomenulo mi to premenu.“

Nesúhlasne pokrútil hlavou. „Nie.“ Pristúpil ku mne. V očiach mal ešte stále mierne šokovaný výraz. Vystrel pred seba ruku a dotkol sa niečoho za mnou. Ten dotyk som cítila... Pozrela som sa za seba a zbadala niečo biele s jemným nádychom fialovej farby.

„Panebože!“

„Si nádherná,“ šepol. Všimla som si a cítila, že ma ešte stále hladí po krídle. Ako po ňom prechádzal, videla som niečo ako pierka, ktoré sa mu motali okolo prstov. Dereck sa na mňa zrazu pozrel a usmial sa. „A prichádza tá ťažšia časť.“

„Lietanie?“ hádala som. Iba prikývol. „Pozri sa, môžeme to nechať tak,“ navrhla som s nádejou v hlase.

„Chceš prežiť?“

„Chcem.“

„Vidíš, mne na tebe naozaj záleží Minie, takže tu s tebou budem dovtedy, pokiaľ to pre teba nebude hračka. A to mi pripomína, že som stávku vyhral a večeru platíš ty.“ Vyvalila som na neho oči. Pobozkal ma a tým vyvolal to, aby sa moje krídla nejako zázračne objavili na mojom chrbte.

„Podvádzal si!“

„Nie, len som to urýchlil,“ zaškeril sa.

„Ale...“

„Žiadne ale,“ zasmial sa. „Niekde pôjdeme, a nebude to reštaurácia.“ Spýtavo som sa na neho pozrela. Kde by chcel ísť? „Nechaj sa prekvapiť.“ Žmurkol na mňa.

„Tak fajn,“ odvetila som. Asi mi nezostáva nič iné, než aby ma Dereck niečo naučil.